4 Redenen Om Koolsla Te Eten En Te Laten Groeien

0
199

De eerste reden; koolsla of boerenkool is een vorm van kool, zij het dichterbij bij wilde kool dan de cultivar en is waarschijnlijk een van de gezondste groenten bekend. 250 gram [ongeveer één kopje] koolsla bevat ongeveer 5 gram vezel [13% RDA], 102 mg vitamine C [142% RDA], 179 mg calcium [17% RDA], 2.037 microgram Vitamine K [1925% van de RDA, en de lijst gaat door en aan.

De tweede grote reden; Klinische studies, zoals gerapporteerd in het Amerikaanse Journal of Clinical Nutrition, hebben aangetoond dat een toename van het consumptie van groenten het risico op chronische ziekten vermindert, of in ieder geval hun begin op zijn minst beperken. Studies hebben ook aangetoond dat een dieet rijk aan vitamine K, zoals koolsla, het algehele risico op kanker aanzienlijk kan verminderen. Daarnaast laten andere studies zien dat diëten die voedsel bevatten in de brassica groep, zoals broccoli, kool en koolsla, de eliminatie van giftige oestrogenen kunnen ondersteunen. Deze oestrogenen, gevonden in kunststoffen en pesticiden, zijn de soorten die borstkanker bevorderen. Deze voordelen voor de gezondheid lijken zeer goede reden om het verbruik van koolsla te verhogen.

De derde reden, koolsla is makkelijk te groeien en heeft een uitgebreid groeiseizoen. koolsla is uiteraard verkrijgbaar in de buurt van de supermarkt en de boerenmarkt, maar ook het groeien van je eigen is ook heel makkelijk. Als u een tuin hebt, kan het een van de eerste zaden zijn die u zaait in het voorjaar en een van de laatste gewassen die u in de herfst kunt oogsten. Zelfs in de hitte van de zomer, als u een beschermd gebied in uw tuin hebt, kan koolsla worden gegroeid, maar het is het beste weer. Als je in een appartement of appartement woont met een premie, kun je genoeg groeien in een raamkist of potten om het een of twee keer per week te eten. Als u winkelt voor koolsla, kijk naar stevige, donkergekleurde bladeren en stengels; Bladeren variëren van donkergroen tot rood. Het zal gedurende maximaal vijf dagen in een koelkast in plastic zakken zo luchtdicht houden als u ze kunt krijgen.

De vierde grote reden is dat het eten van meer is zo makkelijk. koolsla kan rauw worden gegeten door gewoon op te snijden en toe te voegen aan uw groene salade. We vinden het leuk met zwaardere salade zoals taco salade waar we zwarte bonen en vlees hebben toegevoegd. koolsla kan gekookt worden zoals spinazie, gehakt en toegevoegd aan soepen of stoofpotjes of het kan worden geroosterd met zout en peper en gegeten als chips. Een beetje ambitieuzer, het gaat goed in eieren, met quiche, of in een roerbak. Mijn vriend voegt babykool toe met vers fruit aan haar goede morgen smoothie om haar dag op te zetten. Onze koolsla is bijna klaar om te plukken en ook de aardbeien, dus waar is die blender? Yum!